Blog Entry

Revival de llibres

dimecres, 10 de febrer del 2010 by Marta M.Q. , under

"Enganchan. Sus novelas enganchan, eso lo reconoce todo el mundo, aunque algunos las consideran demasiado azucaradas. Verano tras verano, las playas y piscinas de España -y de medio planeta-se llenan de lectoras (y algunos lectores) devorando esos libros con portadas en las que aparecen un cómodo interior a lo Gastón y Daniela o fachadas cubiertas de hiedra que hacen inconfundibles las ediciones de Rosamunde Pilcher. Historias de amor, historias de soledad, historias de encuentros y desencuentros familiares en la sólida Gran Bretaña de siempre. El tono es amable, las pasiones están medidas, el conflicto suele resolverse. Y aunque no pretende ser alta literatura, tampoco es un producto tópico ni de laboratorio, sino la expresión de una voz singular y cálida. (...)
Le digo que sus libros tienen algo de modernos cuentos de hadas, de Enid Blyton para mayores, con su visión positiva de las relaciones humanas y sus desenlaces optimistas".

La Vanguardia, suplemento Libros, 13 de octubre de 2000
(Crónicas culturales, Sergio Vila-Sanjuán)

PD: Per les meves diferents etapes de lectura non-stop d'Enid Blyton, Danielle Steel i Rosamunde Pilcher.


9 Responses to 'Revival de llibres'

10 de febrer del 2010, a les 7:05

Comment by òscar.

Sempre he pensat que el cuquet per la lectura neix d'aquests llibres. Los cinco, els Hollyster i els tres investigadors, al menys a mi, em van donar una molt bona embrenzida.

10 de febrer del 2010, a les 7:35

Comment by Eulàlia.

ei,
I és que té raó. És la realitat.
A alguns, peró, els fa vergonya ensenyar la portada i la folrren amb paper de diari*

10 de febrer del 2010, a les 8:02

Comment by Eulàlia.

per cert^^
saps quan sortirà "Alícia al país de les maravelles"?
L'espero amb candeletes

10 de febrer del 2010, a les 8:10

Comment by Marta M.Q. .

Òscar: Sí, jo també ho crec! Els cinco em van enganxar a la lectura :)

Eulàlia: Doncs em sembla trist cobrir les portades per vergonya... Jo també tinc moltes ganes de veure la peli del Burton! La estrenen el 16 d'abril... encara queda una mica!

10 de febrer del 2010, a les 8:35

Comment by Bargalloneta.

Ostres!!!
jo també he llegit molt a la Pilcher!!!!!

10 de febrer del 2010, a les 8:43

Comment by Marta M.Q. .

:) Jo n'he llegit uns 10 (gairebé tots menys tres, si no m'equivoco); vaig tenir una època que els engolia! Són històries molt tendres i et submergeixes molt bé en la freda Escòcia. Sempre m'he quedat amb ganes de conèixer els indrets que retrata, sobretot Cornualles!

10 de febrer del 2010, a les 12:49


yo sólo leo para enseñar la portada

ESTIKE

10 de febrer del 2010, a les 12:56

Comment by maria.

Com enganxaven...Tan els d'Enid Blyton, els de la Puck i en altres etapes els de la Pilcher, la Taylor...Quins records.

11 de febrer del 2010, a les 2:25

Comment by Marta M.Q. .

Estike: Jajaja. Sí, presumir de la portada també és una altra opció ;)

Maria: Sí que enganxaven, sí. Llegint aquesta entrevista m'he enrecordat de la devoció amb la que llegia aquests llibres (Blyton, Pilcher...) i com em van endinsar en el gaudi de la lectura :)

Publica un comentari a l'entrada