Blog Entry

La mejor manera de librarse de la tentación es caer en ella

dijous, 22 d’abril del 2010 by Marta M.Q. , under

El retrato de Dorian Gray d'Oscar Wilde és un reflex del pànic que provoca el pas del temps, de la curiositat a la vida i les inquietuds humanes. Un llibre que retrata, mai tan ben dit, el culte a la bellesa, la joventut, la innocència, la bondat i la cultura, i mostra com això ens pot portar a la degradació total, just a l'altre extrem. Una història que parla magistralment, a través de la metàfora del quadre i amb un llenguatge lleuger i poètic, de l'ambició, de la vanitat, de l'egoïsme, de la (mala) consciència i, en definitiva, de la inmortalitat. El retrato de Dorian Gray, a partir d'una mena d'oració o pacte amb el diable, mostra un canvi de rols: un jove que es vol convertir en quadre, inalterable, i una obra que cobra vida; sens dubte, una novel·la que mai passarà de moda i que un s'ha de llegir en algun moment de la seva vida.

La majoria de gent, per no dir tothom, tenim una idea de l'argument i potser això ja tira enrere a alguns a l'hora de llegir-lo. Però he de dir que val la pena fer-ho; a mi el llibre m'ha fascinat i m'ha enganxat, tant per la manera d'escriure, com pel relat en si, la estructura i el protagonista (que al principi sembla que no sigui en Dorian Gray ja que l'eclipsa lord Henry, un personatge molt seductor també, creant així un efecte molt bo i de segur premeditat) i, és clar, un final perfecte que em va desencadenar un somriure d'orella a orella. Així doncs, us recomano aquest llibre per Sant Jordi!
Fotografia: Panepsi

5 Responses to 'La mejor manera de librarse de la tentación es caer en ella'

22 d’abril del 2010, a les 7:19

Comment by ◊ dissident ◊.

Ai! Ara que ja he entrat en els 40, recorde moltes vegades aquest llibre que vaig llegir d'adolescent. Tindré que rellegir-lo per 3ª volta.
Salutacions!

22 d’abril del 2010, a les 11:19

Comment by kweilan.

Una ressenya magnífica per una excel.lent novel.la. Bona diada!

22 d’abril del 2010, a les 12:06

Comment by maria.

Sí que és una gran recomanació!Que tinguis una bona diada^^.

22 d’abril del 2010, a les 13:17

Comment by Elfreelang.

Idem em copio el que et diu Kweilan jo hi estic d'acord! I bon dia de Sant Jordi!

23 d’abril del 2010, a les 0:19

Comment by Marta M.Q. .

Dissortat: Doncs faràs ben fet! M'he quedat parada de com m'ha agradat! :) És el típic llibre que sempre va bé rellegir-se o fer-hi una ullada! Salutacions!

kweilan: Moltes gràcies! Igualment :)

maria: Jo crec que val molt la pena! Igualment maca!

Elvira: Gràcies! Per tu també!

Bona diada a tots!!

Publica un comentari a l'entrada