Blog Entry

El comandament de la teva vida

divendres, 24 de setembre del 2010 by Marta M.Q. , under

Qui no ha tingut ganes de retrocedir, d'avançar o d'aturar el temps? Recuperar instants, rectificar (o simplement fer-ho d'una altra manera), emmudir certes paraules, accelerar mals moments o parar aquells que són meravellosos.

Click és una pel·lícula que hagués encaixat a la perfecció amb Michel Gondry. Però aquí ens quedem amb un regust amarg, de típica comèdia tonta americana, que devalua el missatge potent i que queda per explotar de fons -crítica a la vida accelerada que portem avui dia, on l'èxit laboral sembla ser l'epicentre, en detriment d'altres àmbits, com la família-.

Fotografia: Taringa

7 Responses to 'El comandament de la teva vida'

24 de setembre del 2010, a les 4:33

Comment by Elfreelang.

ja m'agradaria poder tenir el comandament!

24 de setembre del 2010, a les 9:15

Comment by Bargalloneta.

i a mi!!!

24 de setembre del 2010, a les 13:04

Comment by maria.

I a mi també!te'n recordes d'aquella série que feien a A3 on era una bruixa que parava el temps tocant els dits.Ni t'imagines les vegades que ho vaig arribar a provar^-^.

24 de setembre del 2010, a les 15:27

Comment by Estike.

más que vivir de forma acelerada preferimos vivir en una felicidad basada en la planificación de un futuro próximo en vez de vivir simplemente el presente, pudiendo así anteponer a cada acto lo correcto o lo normal, prevaleciendo lo racional a lo emocional. Godard da muestra de ello en La Femme Marieé:

"...Me gusta el presente porque no me deja meditar, no puedo pensar. No, no puedo comprender. Él es más fuerte que yo, el presente. Lo que me gusta, lo que me interesa es esta cosa que se me escapa, que no consigo controlar. Y por eso me gusta. Me gustaría controlar eso porque no soy un animal...¿Soy Feliz?, No, no soy feliz porque...porque precisamente no tengo vida presente. Porque estoy al día conmigo misma, no me sorprende nada de lo que me sucede..."

25 de setembre del 2010, a les 7:59


No he visto la película porque ya me esperaba algo "típico americano", pero me ha recordado una escena de Big Fish cuando Ewan McGregor encuentra a la mujer de su vida, el tiempo se para y la contempla embobado... pero luego todo tiene que acelerarse para recuperar el tiempo perdido.
El tiempo, que algunos consideran un enemigo.

27 de setembre del 2010, a les 3:33

Comment by Marta M.Q. .

Elvira, Bargalloneta, maria: A qui no li agradaria tenir-lo? Però abusar d'ell només ens faria fugir de la vida en general...

Estike: Me ha gustado mucho el párrafo. Es cierto que a veces nos obsesionamos tanto con el futuro que dejamos de lado el presente. La búsqueda de lo feliz nos puede hacer infelices...

Marienkafer: Sí, tienes razón, buena comparación! Me encantó Big Fish. Gracias por tu comentario y bienvenida al blog!

30 de setembre del 2010, a les 8:02

Comment by Estike.

para que toda busqueda sea busqueda debe faltar aquello que precisamente buscas. Por un lado piensas que es algo tan obvio que ni falta hace mentarlo, luego descubres que practicamente todo el mundo ansía buscar la felicidad porque se cree que en esa busqueda vas a llegar a encontrarla o cuanto menos que ése es el camino, aunque lo único que demuestren es que, sin lugar a dudas, dicha felicidad no esta con ellos y ni siquiera se acercan a ella con tal busqueda.

Publica un comentari a l'entrada