Blog Entry

Guerras, con o sin aliens

dissabte, 6 de març del 2010 by Marta M.Q. , under

No sé muy bien cómo tomarme District 9. En su inicio pensé que pretendía ser la 'típica película americana', tanto por el tono como por el tema en sí. Pero a medida que avanzaba el film, pensaba todo lo contrario: tiene el aspecto de una película de serie B. Y su fuente de inspiración es sin duda La mosca de David Cronenberg, aunque la transformación de humano a insecto esta vez es reemplazada por la del cambio a alien.

La historia habla de cómo millones de aliens viven en Johannesburgo (Suráfrica) en una especie de campo de concentración llamado District 9 y su 'convivencia' con los humanos. District 9 pretende mostrar un aspecto de documental, tanto al principio como al final.



Dos mujeres, de Vittorio de Sica, muestra la historia dramática del pueblo italiano, y concretamente de la bella mujer Cesira y su hija, que sufren los estragos de la II Guerra Mundial: los bombardeos, el hambre, la violencia, la muerte... Cesira es brillantemente interpretada por Sofia Loren, quien ganó el Oscar a mejor actriz por este papel así como también en Cannes en 1961. Una película dura, sobre todo la parte final, pero que merece la pena ver.

6 Responses to 'Guerras, con o sin aliens'

6 de març del 2010, a les 14:11

Comment by Marta Plaza.

Yo he de confesar que no esperaba mucho de Distrito 9 y me sorprendió. Si le quitas el exceso de escenas de acción y sangre, es una crítica al comportamiento humano y a la tendencia que tenemos a despreciar e infravalorar todo aquello que es diferente. Y a destruirlo cuando se nos escapa de las manos.
Mi hermano dice que no soporta al protagonista, porque es un hijo de puta. Yo siempre he pensado que los antiheroes son mucho más humanos que los heroes. Nadie nace aprendido. A veces tenemos que probar nuestra propia medicina para saber que, en realidad, no es más que veneno.

Te leo siempre, aunque te comento muy poquito! Y me apunto Dos Mujeres a la lista de pelis que tengo que ver! :)

6 de març del 2010, a les 15:28

Comment by Elfreelang.

Em quedo sense cap dubte amb la pel·licula Dos mujeres...és senzillament magnifica, brutal, dramàtica..una joia ben interpretada per una joveníssima i esplèndida Sofia Loren

6 de març del 2010, a les 23:42

Comment by Bargalloneta.

Bufa!!!
quines dues pel.lícules tan diferents que has vist no????
La primera a mi també em va soprendre gratament, tot i el final una mica estrafolari... i de la segona, que dir-te... el primer Oscar de la Loren , una autèntica meravella!!!

7 de març del 2010, a les 0:34

Comment by òscar.

Dos mujeres és un tros de película amb una Loren que, senzillament, ho broda.

7 de març del 2010, a les 4:49

Comment by L'illa dels monstres.

District 9 a mi no em va agradar, me n'esperava molt perquè la idea de concebre-ho com un fals documental em va semblar molt motivant, però em va acabar decebent. Un protagonista amb el que no vaig empatitzar, alguns diàlegs i situacions que relliscaven pels quatre costats, a banda de mil detalls que per sort he anat oblidant. Però bueno, en el seu dia em van dir que no en tenia ni puta idea de cine per blasfemar sobre District 9 (cosa que ja podria ser), o sigui que pararé de criticar-la abans que em vinguin a buscar a casa els puristes.

8 de març del 2010, a les 2:31

Comment by Marta M.Q. .

Marta: A mí me pasó lo contrario: esperaba mucho de la peli y me quedé algo decepcionada... Tienes razón que es una crítica al desprecio a la desconocido, al racismo y a la brutalidad (creo que no es gratuito que suceda en Johannesburgo). Gracias por leerme! :)

Elvira: Bona tria! ;) Sí, és una gran pel·lícula, força crua, però val la pena.

Bargalloneta: Jeje, sí, força diferents! La primera és estrafolària tot ella! ;)

Òscar: Completament d'acord. Em va sorprendre molt gratament ella!

L'illa dels monstres: A mi també em va passar com a tu! M'havien dit que era molt bona, que era tot molt real... I després hi havia moments que no sabia si riure o què. Estic d'acord amb tot el que dius. Crec que la idea en si és bona, però la forma de dur-la a terme no em convenç (deien que s'havia fet en poc pressupost...).

Gràcies pels vostres comentaris!

Publica un comentari a l'entrada