Blog Entry

La rosa, el (contra)punt del llibre

divendres, 23 d’abril del 2010 by Marta M.Q. , under

La diada s'ha despertat mig ennuvolada, no radiant com d'altres anys, però almenys (de moment) no plou. A l'entrar a l'estació de tren m'han donat un diari amb la portada de 'compra la rosa més barata' (1,95 euros diria que posava) i una mena de targetó de Renfe amb paràgrafs d'escriptors. A Plaça Catalunya les paradetes ja estaven preparades i el plató de TV3, en funcionament. Un cop a dins del Parc de la Ciutadella he vist borles blanques flotar en l'ambient, i això, entre el pol·len i d'altres, són segurament la causa de la meva al·lèrgia cada matí. He pensat que, d'aquí poques hores, les dones alçaran, radiants, una o més roses, com si fossin llances o les banderetes que avui guarneixen els autobusos, i els homes carregaran els seus llibres, que molts probablement no es llegiran. Pel parc unes nenes se m'han apropat i m'han dit, tot rient, que estaven fent una gimcana i si tenia condons. He somrigut i he pensat: "sí que van forts de bon matí!". Avui el dia promet, no sé ben bé per què. M'ha fet il·lusió trobar una rosa a la meva taula del despatx (tot i que ja me l'esperava), com si fos d'un admirador secret.
Fotografia: Gencat

7 Responses to 'La rosa, el (contra)punt del llibre'

23 d’abril del 2010, a les 5:47

Comment by Elfreelang.

Què que has començat bé el dia...malgrat l'al·lèrgia....jo no he tingut tanta sort....el bus ple de gomo a gom i tot el trajecte dempeus i incomoda i de rosa ni una (altres anys si que havien tingut el detall) BON Sant Jordi!

23 d’abril del 2010, a les 6:34

Comment by ◊ dissident ◊.

Sempre és un plaer, encara que sapiguem qui és l'admirador, rebre petities sorpreses.
Que passes un bondia

23 d’abril del 2010, a les 13:33

Comment by Mònica Pagès.

Un descripció preciosa d'un dia que sembla que promet... espero que hagi estat així!

24 d’abril del 2010, a les 8:53

Comment by maria.

Així tot va sortir rodó^-^...Me n'alegro per tu.

24 d’abril del 2010, a les 10:02

Comment by Paola Vaggio.

La rosa més barata la vaig trobar a Urquinaona, nou del vespre, a 40 cèntims.

26 d’abril del 2010, a les 12:01

Comment by Las cosas que nunca se dicen....

Per molts és el dia de la rosa i el llibre. Amb sort, al migdia els companys se n'adonen i em feliciten. Què hi farem! :)

Jordi

26 d’abril del 2010, a les 14:36

Comment by Marta M.Q. .

Gràcies a tots pels comentaris! Va ser un dia especial, sí! Espero que per vosaltres també! I felicitats Jordi!

Publica un comentari a l'entrada